Algemene voorwaarden
Direct naar: Aanvullende algemene voorwaarden pico laser
Artikel 1. Algemeen
Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen BeautyWish en de cliënt. Mocht van deze voorwaarden afgeweken zijn is dit schriftelijk vastgelegd en door beide partijen ondertekend.
Artikel 2. Aanbiedingen
Alle aanbiedingen van BeautyWish zijn vrijblijvend. Indien geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de aanbieding op generlei wijze enig recht worden ontleend indien het product en/ of dienst waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is. De in een aanbieding vermelde prijs is inclusief 21% BTW. Een cadeaubon kan alleen worden ingewisseld voor diensten of producten van BeautyWish en het saldo ervan is gedurende onbepaalde tijd geldig. Een cadeaubon kan niet worden ingewisseld voor contant geld of worden gebruikt voor de aankoop van een andere cadeaubon. Het bedrag van een cadeaubon zal in onderlinge overeenstemming worden bepaald. BeautyWish is niet aansprakelijk voor verlies of diefstal van een cadeaubon.
Artikel 3. Afspraken
De cliënt moet bij verhindering van een afspraak dit zo spoedig mogelijk doorgeven aan BeautyWish doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag BeautyWish 50% van het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Alle aanbetalingen (20%) die moeten worden gedaan voor afspraken van 75 minuten of meer worden in geen geval terug betaald. Bij het op tijd annuleren of wijzigen (24 uur van tevoren) blijft het als tegoed staan om op een later tijdstip te kunnen besteden. Bij het niet nakomen of niet tijdig afzeggen van een intakegesprek wordt een bedrag in rekening gebracht van €25,00. Bij een behandeling met korting wordt de gereduceerde prijs in rekening gebracht. Indien de cliënt meer dan 5 minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag BeautyWish de verloren tijd inkorten op de behandelingen en toch het hele honorarium berekenen. Indien de cliënt meer dan 15 minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt kan BeautyWish de afspraak annuleren en het hele afgesproken honorarium berekenen. BeautyWish moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk aan de cliënt melden.
Artikel 4. Betaling
BeautyWish vermeldt de prijzen van alle behandelingen op haar website en vermeld de prijzen in de salon des gewenst mondeling aan de cliënt. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig zolang de voorraad strekt of in de aangegeven looptijd. De cliënt dient na de behandeling de behandeling te voldoen contant of per pinbetaling.
Bij behandelingen van 75 minuten of langer dient er 20% aan betaald te worden. Deze aanbetaling kan in geen geval terug betaald worden.
Artikel 5. Aansprakelijkheid
Cliënt geeft een opdracht aan BeautyWish; hierbij verklaart BeautyWish dat zij zich naar beste kunnen zal inspannen om het beoogde resultaat te bereiken. BeautyWish kan nooit garanderen dat zij het beoogde resultaat ook zal gaan bereiken. Ondanks dat BeautyWish haar uiterste best doet het beoogde resultaat te realiseren is mogelijk dat het beoogde resultaat niet bereikt wordt. In geen geval zal dit leiden tot restitutie van het bedrag van de behandeling.
In geval van permanente make-up; Cliënt krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden tijdens een nabehandeling te laten corrigeren en/of bij te laten werken. De nabehandeling dient binnen 8 weken plaats te vinden, tot een max van 3 behandelingen in totaal. Alle opvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever ten behoeve van correctie, bijwerken en/of toevoegingen zullen in rekening worden gebracht tegen het dan geldende tarief. BeautyWish is niet aansprakelijk voor verminkingen of ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de na-zorginstructie voor permanente make up. Cliënt draagt zelf de verantwoording deze nazorg correct na te leven. Door opdracht te geven BeautyWish tot het aanbrengen van permanente make-up verklaart cliënt tevens dat zij/hij in goede gezondheid verkeert en niet lijdt aan enige vorm van hemofilie, immuunstoornis, allergie, diabetes of enige andere vorm van huidaandoeningen. Eveneens verklaart cliënt dat zij/hij niet besmet is met een bloed overdraagbare ziekte (zoals HIV, Hepatitis A, B of C of andere bloed overdraagbare ziekte hiervoor niet genoemd). Tevens verklaart cliënt dat haar/zijn behandeling op geen enkele wijze de gezondheid van de permanente make-up specialiste of derden in gevaar kan brengen. Cliënt verklaart dat zij/hij de leeftijd van 18 jaar heeft bereikt en dat de keuze om permanente make-up te laten aanbrengen weloverwogen is. Vanaf 16 jaar moet er een wettelijk vertegenwoordiger goedkeuring geven voor de behandeling en dient de gehele behandeling aanwezig te zijn. Cliënt verplicht zich voordat met de behandeling gestart wordt een toestemmingsformulier naar waarheid in te vullen en te ondertekenen.
Mocht cliënt een nabehandeling wensen terwijl BeautyWish dit (medisch) niet verantwoord vindt mag BeautyWish deze nabehandeling weigeren. BeautyWish is niet aansprakelijk voor het niet of niet volledig bereiken van het beoogde resultaat, ook is BeautyWish niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan als gevolg van een behandeling, tenzij komt vast te staan dat de schade aan haar grove opzet of schuld is te wijten Voor het geval BeautyWish aansprakelijk wordt bevonden voor enige door opdrachtgever geleden schade, wordt de schadevergoeding beperkt tot het bedrag wat door BeautyWish voor de desbetreffende levering en/of producten oorspronkelijk in rekening is gebracht minus de materiaalkosten. Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval voor zover opdrachtgever niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken, respectievelijk meer of andere schade te voorkomen, alsmede BeautyWish ter zake niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte heeft gesteld van alle ter zake relevante informatie. BeautyWish is niet verantwoordelijk voor eventuele medische gevolgen en risico’s ten gevolge van de behandelingen die worden uitgevoerd bij BeautyWish. Wanneer de cliënt in de behandelruimte aanwezig is en mondeling akkoord geeft op het starten van de behandeling(en), gaat de cliënt direct akkoord met de algemene voorwaarden van BeautyWish. Hierbij neem de cliënt de verantwoordelijkheid over alle nazorg, risico’ s of complicaties ten gevolge van een door BeautyWish uitgevoerde behandeling. In het geval van een vertrouwensbreuk is cliënt volledig aansprakelijk voor de eventueel door haar/hem geleden schade.
Artikel 6. Overmacht
BeautyWish is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting jegens de consument c.q. afnemer indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop BeautyWish geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor BeautyWish niet in staat is haar verplichtingen na te komen.
Artikel 7. Persoonsgegevens & privacy
BeautyWish respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken de gegevens van de consument om te informeren via onze nieuwsbrief en/of acties. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met toestemming van de consument c.q. afnemer. De BeautyWish verkoopt de persoonlijke gegevens niet aan derden.
Artikel 8. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen heeft BeautyWish het recht de cliënt uit de salon te verwijderen en de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen. Er wordt van de cliënt verwacht dat hij/zij zich houdt aan de persoonlijke hygiëne regels. Tijdens permanente make-up behandelingen mogen geen personen onder de 12 jaar aanwezig zijn. Bij overige behandelingen laat u bij voorkeur uw kinderen thuis.
Artikel 9. Beschadiging en diefstal
BeautyWish behoudt zich het recht voor om van cliënt een schadevergoeding te eisen indien deze meubilair, apparatuur of producten beschadigt BeautyWish meldt diefstal te allen tijde bij de politie.
Artikel 10. Garantie
BeautyWish gebruikt voor permanente make-up behandelingen uitsluitend pigmenten die gecontroleerd zijn door het Voedsel en Waren Autoriteiten, de richtlijnen hiervoor zijn op Europees level vastgesteld. BeautyWish is GGD gecertificeerd waardoor u als cliënt gegarandeerd bent dat uw behandeling volgens de hygiëne richtlijnen zal worden uitgevoerd. BeautyWish geeft cliënt geen garantie op de behandeling door verschillen in huid. Na een behandeling kan de huid een reactie geven. Cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling en is verplicht de nazorginstructie zover mogelijk strikt na te leven voor een optimaal resultaat.
Opdrachtgever krijgt de mogelijkheid om eventuele oneffenheden tijdens een nabehandeling binnen 8 weken te laten corrigeren en /of bij te werken. Alle opeenvolgende behandelingen op verzoek van opdrachtgever ten behoeve van correctie, bijwerken en / of toevoegingen zullen in rekening worden gebracht.
Artikel 12. Hygiënevoorschriften
Na een inspectie van de GGD aan BeautyWish is een vergunning verleend voor het gebruik van pigmenteer apparatuur. De salon voldoet aan alle hygiënevoorschriften welke tevens ook geldt voor de behandelmethode(n). Ook inkt- en pigmentstoffen moeten aan strenge eisen voldoen, dit is gecontroleerd door de Voedsel en Waren Autoriteit. BeautyWish is gecertificeerd waardoor u als opdrachtgever gegarandeerd bent dat uw behandeling volgens de hygiëne richtlijnen uitgevoerd wordt. BeautyWish werkt met hoogwaardige pigmenten van het merk DMT Beauty en NPM.
Artikel 13. Klachten
Indien cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen zeven werkdagen na ontdekking schriftelijk of telefonisch gemeld worden aan de eigenaar van BeautyWish. Zij zal de cliënt binnen zeven werkdagen adequaat antwoord geven.
Artikel 14. Toepasselijk recht en geschillen
Op alle rechtsbetrekkingen waarbij BeautyWish partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten. Alle geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
Artikel 15. Copyright
Alle rechten voorbehouden. Het is niet toegestaan om de gehele site of gedeeltes ervan (waaronder teksten, foto’s, illustraties en logo’s) te gebruiken. De gegevens zijn eigendom van BeautyWish en worden beschermd door auteursrecht. Deze rechten gaan op geen enkele manier over op een gebruiker of rechtspersoon en deze kunnen daarom ook niet de inhoud vermenigvuldigen verveelvoudigen, doorsturen, en/of bewerken.
Aanvullende algemene voorwaarden pico laser
1. Algemeen
Deze voorwaarden zijn voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de praktijk en een cliënt van toepassing, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen praktijk
De praktijk zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. De praktijk zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.
3. Persoonsgegevens & privacy
De cliënt voorziet de praktijk vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de specialiste aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. De praktijk neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een systeem en/of op een klantenkaart. De praktijk behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. De praktijk zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt.
4. Geheimhouding
De specialiste is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, de specialiste verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
5. Aansprakelijkheid
De praktijk is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de specialiste is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Cliënt is ervan op de hoogte dat aan een laser behandeling bepaalde risico’s zijn verbonden en vrijwaarde de praktijk voor schade/ claims/ complicaties, van welke aard ook, ontstaan door de laser behandeling. Cliënt vrijwaart de praktijk en/ of de behandelende medewerker tegen vorderingen, ook van derden, ter zake dit artikel en zal zich niet door compensatie of anderszins aan zijn/ haar betaling en verdere verplichtingen onttrekken, die voortvloeien uit deze overeenkomst. De praktijk is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de praktijk.
6. Garantie
De praktijk geeft geen garantie op het te behalen resultaat van de laser behandeling. Cliënt verklaart volledig te zijn geïnformeerd over de aard, strekking, mogelijkheden en vooral de onmogelijkheden van de laser behandelingen. Cliënt is op de hoogte dat de indicatie van het aantal ‘noodzakelijk’ afgesproken laser behandelingen tussen cliënt en de praktijk t.b.v. een goed behandelresultaat nooit door de praktijk kan worden gegarandeerd. De cliënt zal ten gunste van een optimaal cosmetisch laser resultaat de door de praktijk gegeven adviezen voor en na een behandeling opvolgen en elk onbegrepen effect na iedere een behandeling melden aan de praktijk. Cliënt is volledig op de hoogte en gaat ermee akkoord dat de praktijk direct noch indirect nimmer aansprakelijk is voor enige claim of schade van cliënt omtrent het resultaat ‘bv. tegenvallende behandelresultaten’ van een laser behandeling/ behandelkuur.